69735695_1363494647132688_6437265037278052352_o 1_edited.jpg

Om
Svømmeskolen

Svømmeskolen blev stiftet i 2003 af Lise Raahauge Olsen.

I 2015 overtog jeg Svømmeskolen efter at have været blandt Lises trænerstab i 3 år.

Jeg har i de sidste mange år haft træner-gerningen som mit hoved-erhverv, og har undervist i mange forskellige foreninger og private svømmeskoler.
Det hele startede med babysvømning i Swim Team Taastrup, hvor jeg stadig er instruktør for hele babyafdelingen. Siden er det blevet til hold for børn, unge, voksne i alt lige fra vandskræk og aqua adventure til svømmeundervisning og aqua-fitness.

​

Grundtanken i Svømmeskolen er at give undervisning af høj kvalitet udført af voksne og veluddannede trænere. Vi tager udgangspunkt i den enkelte elevs behov og niveau.
Der fokuseres meget på vandtilvænning.
Vandtilvænning er bl.a. øvelser, aktiviteter og lege med at flyde, glide, dreje, vende, boble, hoppe og springe.
For at kunne lære de fire stilarter, crawl, rygcrawl, butterfly og brystsvømning kræves der at disse basale færdigheder er i orden først. Dette er baggrunden for at disse tilvænningsøvelser fylder en stor del på holdene, fremfor meget "banesvømning".

Badesikkerhed er en vigtig del af undervisningen og alle elever vil i løbet af sæsonen få kendskab til selv- og livredning.

​

-Vigtigst af alt - det skal både være trygt, sjovt og lærerigt at gå til svømning.